Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

 Τo  ΕΕΕΕΚ Ευβοίας – Χαλκίδας στεγάζεται σε κοντέινερς από το 2007, σε μια  έκταση περίπου 600  τ.μ. σε ημιαστική περιοχή, πέριξ  της πόλης  της Χαλκίδας σε ύψωμα  στην περιοχή Βαθροβούνι. Η παρούσα εγκατάσταση είχε  αποτελέσει προσωρινή μετεγκατάσταση των ΕΕΕΕΚ Ευβοίας – Χαλκίδας μετά τη λήξη της συστέγασή της από το 2005-2007 με το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ Ευβοίας. Δεκαπέντε χρόνια μετά και ενώ έχει  παρέλθει η ‘διάρκεια ζωής’ των υλικών των κοντέϊνερς τουλάχιστον εδώ και μια  δεκαετία, η μετεγκατάσταση της ΣΜΕΑΕ  σε περιοχή μέσα  στον αστικό ιστό της Χαλκίδας, αποτελεί διαρκής και ψευδεπίγραφη υπόσχεση του Δήμου Χαλκίδας. Η υφιστάμενη υποδομή έχει  υποστεί μη αναστρέψιμες φθορές σε πατώματα, κουφώματα αλουμινίου και οι εισροές βρόχινου νερού  στα κοντέϊνερς είναι συχνές, με όχι σπάνια φαινόμενα βραχυκυκλωμάτων της ηλεκτρικής και ηλεκτρονικής εγκατάστασης της δομής.  Τα υλικά των κοντέϊνερς αποπνέουν έντονη πια δυσοσμία, λόγω λήξης της διάρκειας ζωής  τους, που εντείνεται ιδιαίτερα στους χώρους των Εργαστηρίων. Κατά το σχολικό έτος  2021-2022 ήταν  εγγεγραμμένοι στη δομή 61 μαθητές/τριες και το διδακτικό προσωπικό – ΕΕΠ & ΕΒΠ ήταν 38 άτομα (σύνολο 99 άτομα) – διπλάσιος αριθμός ατόμων απ’ αυτόν που προβλέπουν οι προδιαγραφές μιας αντίστοιχης ΣΜΕΑΕ, σύμφωνα με τις Τεχνικές Υπηρεσίες του οικείου Δήμου.  Το Προσωπικό της ΣΜΕΑΕ αποτελούνταν από 23 Εκπ/κούς, 8 Ε.Ε.Π. (2 Κοινωνικοί Λειτουργοί ΠΕ30, 2 Ψυχολόγοι ΠΕ23 και μία ΠΕ23 (ΕΔΥ) μία Λογοθεραπεύτρια ΠΕ21, μία  Σχολική Νοσηλεύτρια ΠΕ 25,  ένας  Φυσιοθεραπευτής ΠΕ 28 και ένας Εργοθεραπευτής ΠΕ 29), καθώς και πέντε (5) μέλη  Ε.Β.Π. Είναι ένα σχολείο που συγκεντρώνει μαθητές και μαθήτριες από την ευρύτερη περιοχή της Χαλκίδας, (την Κεντρική, Βόρεια και Νότια Εύβοια), οι οποίοι μετακινούνται με μισθωμένα λεωφορεία και μισθωμένα ταξί μέσω της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας. Το ΕΕΕΕΚ Ευβοίας – Χαλκίδας διαθέτει πέντε (5) αίθουσες διδασκαλίας, επτά  (7) αίθουσες Εργαστηρίων (δύο Γεωπονίας, δύο Αγγειοπλαστικής, δύο Αυτόνομης Διαβίωσης και μία  Υφαντικής), τρία  (3) γραφεία (12 τ.μ. το καθένα), δύο (2) αίθουσες Γυμναστικής, πέντε (5) μικρές τουαλέτες μαθητών, τρεις (3) τουαλέτες Προσωπικού, μία αποθήκη, ένα κοντέϊνερ  φύλαξης υλικού καθαριότητας και την αίθουσα Πληροφορικής. Το εργαστήριο της Πληροφορικής είναι εξοπλισμένο με επτά  (7) υπολογιστές. Στις περισσότερες αίθουσες, καθώς και στο ένα γραφείο υπάρχει ενσύρματη σύνδεση με το διαδίκτυο, ωστόσο η ανεπαρκής λειτουργία του δικτύου στηνευρύτερη περιοχή, (λόγω μεγάλης απόστασης από το κέντρο διανομής ΚΑΦΑΟ), δημιουργεί συχνά προβλήματαστην χρήση  των υπολογιστών για την διοικητική και εκπαιδευτική εξυπηρέτηση της ΣΜΕΑΕ, (maximum 3 mbpsσε σύγκριση με 8 -10 mbps άλλων σχολικών μονάδων). Επιπλέον στις επτά  αίθουσες – Εργαστήρια υπάρχειβιντεοπροβολέας – διαδραστικός πίνακας, ενώ στις υπόλοιπες πέντε μόνο  ενσύρματη σύνδεση internet. Ο αύλειος χώρος  είναι μικρός για τον αριθμό του μαθητικού δυναμικού και περιορισμένος στο 1/3 της κύριας ζώνης έκτασης της ΣΜΕΑΕ, από την παρουσία των κοντέϊνερς που τον περικλείει. Την φετινή χρονιά αν και δεν υπήρχε κανένα στέγαστρο στα 15 χρόνια λειτουργίας του, εγκαταστάθηκαν μετά από δωρεά δύο (2) μικρά στέγαστρα μπροστά από τις τουαλέτες των μαθητών και του προσωπικού αντίστοιχα. Η μικρή έκταση των στεγάστρων αποτελεί μεγάλο εμπόδιο στον προαυλισμό των μαθητών/τριών τους χειμερινούς μήνες λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών και αντίστοιχα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω μεγάλης ηλιοφάνειας. Η διαφορά θερμοκρασίας στην ΣΜΕΑΕ το καλοκαίρι, σε σχέση με την θερμοκρασία της αστικής περιοχής, είναι 2◦ έως 4◦ και το χειμώνα αντίστοιχα -2◦ έως -4◦. Το σχολείο διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό και εποπτικά μέσα  (αποθηκευμένα) που όμως  δεν μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω της ανεπάρκειας χώρων  και των σοβαρών υλικών φθορών, καθώς σε πέντε αίθουσες η ύπαρξη τρύπιων πατωμάτων επιβάλλει τον αυτοσχέδιο αποκλεισμό μέρους αυτών με έπιπλα, προκειμένου να μην κινδυνεύσουν μαθητές και προσωπικό. Όσον αφορά την παιδαγωγική και διδακτική εμπειρία, οι εκπαιδευτικοί στο σύνολό τους  καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να παράγουν ένα υψηλής ποιότητας έργο, παρά τις ανυπέρβλητες δυσκολίες που δημιουργεί η ανεπάρκεια και η ακαταλληλότητα των υφιστάμενων υποδομών. Ακόμη, η πολύ καλή  συνεργασία με τα μέλη  του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων βοηθά στις ανάπτυξη και πρόσθετων δραστηριοτήτων. (κοινή προσπάθεια για την ανάδειξη ακαταλληλότητας της υπάρχουσας υποδομής). Για να υλοποιηθεί αποτελεσματικά το πολυδιάστατο έργο του σχολείου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη κανόνων τους  οποίους αποδέχονται και σέβονται όλα τα μέλη  της σχολικής κοινότητας.